perjantai 13. joulukuuta 2013

Ihastuin Miinus-keittiöön

Puustellin Miinus-keittiö voitti yhden monista sisustusalan palkinnoista, Muoto 2013:n.

Innostuin Miinus-keittiöstä aivan valtavasti. Juuri tuollaista pitää olla tarjolla. Miinuksen tekijät väittävät, että sen jokainen osa on harkittu ekologisin perustein. Runko on biokomposiittia ja sen osat ovat vaihdettavissa ja huollettavissa.



Minua kyllästyttää remontoijana se, että ympäristö- ja vastuullisuusasioista pitää olla niin hyvin itse perillä, jos niitä aikoo noudattaa. Nytkin olen pari kuukautta pohtinut, miten rakentaisimme sopivan vessakaluston.

Miinus-keittiö onnistuu esittelyssään niin hyvin, että se vakuuttaa minut. Siinä esitellään uskottavasti se, että tekijät ovat ottaneet asian tosissaan ja että minä voin luottaa heihin. Voi olla, että taustalla piilee pari "puhdistavaa selitystä", mutta se ei kaada kokonaiskuvaa. Olen tyytyväinen, jos minun ei tarvitse itse miettiä jokaisen osan kohdalla sen kierrätysarvoa tai materiaalin ympäristöystävällisyyttä.


1 kommentti:

  1. Miinus-keittiöstä en tiedä mitään, mutta toimittaisiko Puustelli samat kalusteet vessaan? Kaappeja ja pöytätasoahan siellä vessassakin tarvitaan.

    VastaaPoista

Lukijat